Bekijk als uitgeschreven tekst (toegankelijk)
Geachte heer/mevrouw,
Op [DATUM AANVRAAG] hebben wij uw verzoek om [NAAM SUBSIDIEREGELING] ontvangen. U vraagt om een financiële bijdrage van € [BEDRAG] voor [NAAM INITIATIEF] in [PLAATSNAAM].
In deze brief leest u onze reactie op uw verzoek en gaan wij in op de toetsing van uw aanvraag.
Toetsing aanvraag
Uw aanvraag is getoetst aan de gemeentebegroting 2025 en het vastgestelde subsidiebeleid Kernendemocratie. Dit is vastgelegd in:
- de Algemene Subsidieverordening gemeente Land van Cuijk 2025;
- de Kadernotitie Subsidieverlening Kernendemocratie (dorps- en buurtkracht) 1.0;
- de Subsidieregeling Kernendemocratie KernenCV’s en Inwonersinitiatieven Land van Cuijk 2025.
In aanvulling hierop is uw aanvraag besproken tijdens het casusoverleg van de gebiedsmakelaars.
Subsidie
Uw verzoek om subsidie is in relatie tot uw initiatief getoetst aan de vastgestelde uitgangspunten en voorwaarden zoals opgenomen in voornoemde kadernotitie en de bijbehorende subsidieregeling. Op grond van deze toets komt uw verzoek in aanmerking voor deze éénmalige subsidie.
Besluit
In onze vergadering van [DATUM] hebben we ingestemd met het verlenen van een eenmalige subsidie van € [BEDRAG] voor het initiatief [NAAM INITIATIEF] op grond van de ‘Subsidieregeling Kernendemocratie KernenCV’s en Inwonersinitiatieven Land van Cuijk 2025, conform de door u ingediende aanvraag.
Toelichting op het besluit
[TOELICHTING]
Betaling subsidie KernenCV's en Inwonersinitiatieven Kernendemocratie
De subsidie KernenCV’s en Inwonersinitiatieven Kernendemocratie 2025 wordt z.s.m. overgemaakt op rekeningnummer [REKENINGNUMMER] t.n.v. [NAAM REKENINGHOUDER] onder vermelding van ‘Subsidie Inwonersinitiatief Kernendemocratie [NAAM INITIATIEF].
Verantwoording
Om reden dat wij inzicht hebben in de besteding van de aan u verleende subsidie, vragen wij u om binnen 1 maand na afronding van de activiteit waarvoor de subsidie is verleend, aan ons een overzicht toe te sturen met de door u gemaakt kosten (incl. facturen) voor realisatie en uitvoering van de activiteit. We zouden het op prijs stellen als u dit vergezelt laat gaan met een foto van de betreffende activiteit.
U kunt de financiële verantwoording (incl. foto) per mail versturen naar het volgende e-mailadres: kernendemocratie@landvancuijk.nl.
Bezwaar
Bent u het niet eens met dit besluit dan kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen. Uw bezwaarschrift kunt u binnen zes weken na de verzending van dit besluit indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Land van Cuijk, Postbus 177, 5830 AD, Boxmeer.
Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en ten minste bevatten:
- uw naam, adres, postcode en woonplaats;
- de dagtekening;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (of een kopie van deze brief);
- waarom u het niet eens bent met dit besluit.
U kunt ook digitaal bezwaar maken door het formulier in te vullen op onze website: www.gemeentelandvancuijk.nl/formulieren/bezwaar-maken. U heeft hiervoor uw DigiD nodig.
Voorlopige voorziening
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet.
Indien u een spoedeisend belang heeft, kunt u naast het indienen van een bezwaarschrift de rechtbank verzoeken een voorlopige voorziening te treffen. Dit kan schriftelijk bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Oost Brabant, afdeling Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.
U kunt ook digitaal een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank.
U heeft hiervoor uw DigiD nodig. Zie voor meer informatie op de volgende website: www.rechtspraak.nl.
Inlichtingen
Heeft u vragen, neemt u dan gerust contact op met de gemeente via 0485 – 854 000 of per e-mail gemeente@landvancuijk.nl.
Met vriendelijke groet,
namens burgemeester en wethouders van de gemeente Land van Cuijk,
|
Dit document is elektronisch ondertekend en daarom niet voorzien van een visuele handtekening.
|