Input bijeenkomsten participatiebeleid Land van Cuijk

Veel input opgehaald voor nieuw participatiebeleid

De afgelopen maanden zijn er verschillende bijeenkomsten georganiseerd om input op te halen voor het nieuwe participatiebeleid: een themasessie met de Raad op 20 november, een sessie met het college en twee avonden met wijk- en dorpsraden, inwoners, ondernemers en partners.

Tijdens deze sessies zijn veel ideeën en ervaringen gedeeld. De Raad benadrukte onder andere het belang van vertrouwen en duidelijke communicatie. Uit de gesprekken met inwoners, wijk- en dorpsraden en partners blijkt dat mensen vooral willen meedoen als het onderwerp hen direct raakt. Ook is er behoefte aan meer manieren om te participeren, zodat iedereen kan aanhaken. Vertrouwen, duidelijke communicatie en het serieus nemen van inspraak zijn belangrijke thema’s.

De komende periode gaan we intern verder met de uitwerking. In het voorjaar en de zomer van 2026 toetsen we de uitgangspunten bij alle betrokkenen. Eind 2026 neemt de gemeenteraad een besluit over het nieuwe beleid.

Cookie-instellingen